Status

Trial on Peppermint, Thyme n Oregano

Mulai hari ni… piki2 sekian lama… nak mulakan.. bila2 pun adalah masa yang terbaik untuk mula… Dan Jurnal ni pun sebab kiter seorang pelupa.. Too much to consider.. to think.. to manage.. to what so ever.. its normal sebagai manusia.. Kena rekodkan juga rasanya untuk rujukan sendiri masa akan dtg… Tak tahu bila akan guna.. Kutip2.. simpan dlm ni.. buang dr diri.. i’m own nothing.. sume ilmu milik-Nya jua.. untuk orang2 yang akan uruskan pada masa akan datang.. Kalau kiter tak sempat tua nak cerita.. At least, ada catatan.. hee~ Mudah2an membantu.. Tak banyak, sikit pun jadilah kan? πŸ™‚

Alhamdulillah..

Jurnal hari ini… 27 Feb 2011..

Apa kamu da buat?
– isi tanah dalam polibag
– da tanam keratan Peppermint, Thyme, Oregano, Lemuju, n Gandarusa Hitam.
– baru jahit sikit bahagian net nurseri yang terbuka semula (sbb tali rafia da reput…)

Perkembangan pokok-pokok masa ni?
– Mulberi nampaknya tengah musim buah.. Ade banyak buah dan pucuk baru..
– Kemangi hitam as usual.. Ramah berbunga dan boleh kumpul biji benih..
– Temu kunci masih tak nampak daun.. Begitu juga dengan temu batang merah.. Tapi kiter try korek isinya ada dan sihat.. Alhamdulillah..
– Senduduk putih tengah musim takde bunga kat tempat kiter..
– Kecubung putih tengah tunggu buah die masak untuk biji benihnya.. yey πŸ™‚
– Buah Gelenggang Besar da matang.. tp kiter xamik benih dia.. nak amik or tak nak?
– Rozel around the house sekarang.. sebab baru tanam galak berbuah.. Alhamdulillah.. Kalau datang rumah time ni, ade r jus rozel.. πŸ™‚

Apa lagi? Em.. Tu je la kot wat masa ni. Terlewat bayar hosting.. Luper ka? hihi.. Sowi.. so, wat masa ni tak boleh bukak jap.. hurm.. da bayar semalam.. call pihak hosting ari ni.. tp die xangkat plak.. Kadang2 piki cam nak tukar hosting? customer service die kureng sikit.. service lain sume oke.. Its my own mistake.. so, tak apalah.. sape suh bayar lambat kan.. Sibuk dengan macam2 urusan.. K.. Away~ Wassalam..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s