Minggu Ini..

Abah da belikan tanah organik.. Semalam 18 mei da isi tanah dalam polibag.. So, hari ni menanam.. Yang jenis keratan belum lagi sebab ni time ni da hujung bulan hijriah. Masa yang baik utk semai tumbuhan jenis bebawang atau rizom dan masa yang baik utk merumput.. Lambat sikit rumput tumbuh.. 🙂

Alhamdulillah juga sebab hari ni mama masak minyak kelapa. Kata mama nak bagi nek uda sebab nek uda bagitahu mama hari tu.. Kalau masak minyak kelapa, nak sikit. Minyak urut dia da habis.. Nak belajar buat juga tapi hari ni kurang sihat sikit… Lipat baju sahaja pagi tadi.. N rasa kurg aktif? Ke aktif je jugak cuma malas nak ke dapur? Ee.. Budak nie.. Malas.. hehehe.. Dalam nafas ok tak oke.. Ikut gak haikal tengok tanah yang diambil untuk dibancuh nanti.. Tq haikal… Terima kasih juga pada semua orang 🙂

oh ye.. Net nurseri baru pun nak kena jahit semula.. Da reput tali rafianya. Nak guna tali ape ea lambat sikit reput.. Em..

Ape2pun… Nak note yang dapat ditanam tadi:-
Temulawak 2 pol kecil, lengkuas genting 1 pol b, 2 pol k, teh afrika 2 pol k, kunyit putih 2 pol k, r k manis hijau 2 pol k, kantan pink 1 pol b.. Ape lagi ea.. Tu je rasanya.. Klu ade tmbh baru ingt, nnt nurul tambah 🙂

Tukar alas pun xhabis.. Hurm.. Sok, mudah2an dgn izin-Nya dpt selesaikan ape yg patut.. Amin 🙂

Oke.. Slmt malam.. Wassalam

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s