Ros Kuning Rupanya…

Masa beli ros ni tidak mempunyai bunga. Ketika itu kami sedang mencari pokok ros putih. Kata pembantu di nurseri tersebut, pokok ni bunganya putih. Sebab daunnya hijau semua. Pucuk pun hijau.

Ha.. Percaya je bulat2.. Beli. Tapi dalam masa yang sama kami ke nurseri lain juga nak dapatkan bunga ros putih.. Degil x? Da la lewat petang.. Takde hari lain nak cari? Angin ape ntah kan.. Mungkin sbb tgah free hari tu ja.. Dengan hujan lebat… Huhu… Redah je.. Alhamdulillah akhirnya jumpa juga petang tu..

Minggu ni, pokok yang dibeli awal tu mula membesar kudup bunganya. Da muncul sejak seminggu lepas. Hari ni, ia mekar..

Ha.. Sudah.. Kuning rupanya bunga dia.. Tak apalah. Cantik juga. Kebetulan kami pun belum ada yang kuning dan sedang merancang nak cari yg kuning.. 🙂

Alhamdulillah.. Ini rupa dia…

image

Ros kuning

Bau pun wangi… Best! Best! Alhamdulillah. Asyira da berkira-kira nak petik… Ahaha… Tak lama lagi ros merah miliknya pun akan mekar juga..

Posted from WordPress for Android

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s