Cold Stratify :Percubaan Terakhir…

Percubaan terakhir untuk biji benih yang ada. Pemberian pelanggan yang pernah diceritakan dalam entri tahun 2012.. Eh? Da 2013? Alhamdulillah. Salam permulaan kiraan tahun yang baru…

2 minggu lepas da ada peti ais.. Org punya.. abah kt nk bli sbb dia pun kt da setahun tersadai tak digunakan.. Alhamdulillah.

Jadi, kul 1 pg ni menyediakan biji benih untuk letak di bhgn sejuk beku.. Huhu..

Cuma tinggal 3 biji benih sassafras dan 2 biji benih magnolia virginiana. Sebelum ni percubaan dibuat menggunakan fridge.. Maybe beku sgt? (refer entri lepas..) Eksperimen yang terdahulu gagal.

Kali ni, cuba lagi… Belajar k.. Terima kasih pada tuan yg memberikan biji benih2 utk belajar dan alami pengalaman baru. 🙂

Kalau menjadi, boleh beri pada yg menghadiahkan biji benih semula. Insya-Allah. Kita cuma merancang dan berusaha. Dia jua menentukan segala.. Jadi ke tak ke belakang kira.. Jalan je k..

image

Sassafras

image

Ada beberapa jenis biji benih lagi yang nak melalui proses ni.. Satu persatu.. Lagipun nota kt blog.. Talian internet pula agak kurg baik masa ni… Lain kali print out k.. Kita xboleh bergantung kt simpanan di internet ni jugak.. Ada line ble bukak.. Xde line? Nayooo.. Hoho.. Kalau nnt satu dunia xde letrik? Wuh.. Nothing impossible.. Anything possible… Emm.. Just a reminder for myself. 🙂

Posted from WordPress for Android

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s