Beluncas yang Gemar Daun Dewa

Tak tahu anak rama2 (atau kupu2) jenis apa… habis daun dewa (Gynura segetum) dikerjakan… Sedap sgt lah tu… Tau lah xde racun.. Huhu

Inilah rupa beluncas tu :

image

Ulat bulu @ anak rama-rama

Warna dia sgt menarik… Ni da agak besar.. Lama juga biarkan je dia makan.. Beluncas yg serupa dikesan pada spesies2 gynura yg lain dalam koleksi. Tapi yang diletak sendirian bersama tumbuhan lain tak ada ulat bulu ni. Mungkin mak dia tak nampak masa nak bertelur.. Maka selamatlah daun2 yang polibagnya diletak berasingan. Walau jauh dari kumpulan sendiri…

Pss..Sesuatu untuk renungan disitu.. Kan?

Posted from WordPress for Android

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s